FAQ

Oversigt over de mest stillede spørgsmål
Vi har samlet en oversigt med de mest stillede spørgsmål. Klik på spørgsmålet for at se svaret. 

Er min pakkerejse omfattet af Rejsegarantifonden?

Det korte svar er ja. Den tekniske rejsearrangør* forpligter sig til at betale bidrag og stille garanti over for Rejsegarantifonden. Den garanti gælder stadig, selvom du har købt og fået overdraget rejsen af Too Great To Cancel. Desuden er Too Great To Cancel også medlem af Rejsegarantifonden.

*Den tekniske rejsearrangør = Det rejsebureau, der oprindeligt solgte rejsen, f.eks.  TUI, Spies eller Bravo Tours

Hvad sker der, når jeg bestiller en pakkerejse hos Too Great To Cancel?

Når vi har modtaget din bestilling, vil du efter kort tid modtage en mail med en bestillingsoversigt. Den indeholder oplysninger om den pakkerejse, du har anmodet om at købe samt de oplysninger, du har afgivet om rejsedeltagerne.

Det er vigtigt, at du kontrollerer de indtastede oplysninger om rejsedeltagerne, og at de fremgår præcist som i passet.

Herefter går Too Great To Cancel i gang med at overdrage pakkerejsen til dig. Når overdragelsen er gennemført, vil du modtage en endelig bekræftelse fra Too Great To Cancel. Den kommer typisk den efterfølgende hverdag.  

Hvornår får jeg mit rejsebevis?

Når Too Great To Cancel er færdig med at overdrage rejsen, sender den tekniske rejsearrangør (rejsebureauet) typisk det opdaterede rejsebevis direkte til den nye rejsebestiller.

Det vil typisk være den efterfølgende hverdag.  

Kan jeg ændre noget i den pakkerejse, som Too Great To Cancel udbyder?

Nej, desværre. Vi udbyder og formidler den fulde pakkerejse med det indhold, der oprindeligt er beskrevet. Vi har derfor ikke mulighed for at ændre indholdet af pakkerejsen. 

Det vil dog være muligt at reducere antallet af rejsedeltagere på de fleste rejser f.eks. i den situation, hvor pakkerejsen er udbudt med 4 rejsedeltagere, men I er kun 3, der ønsker at overtage rejsen. Prisen vil dog ofte forblive den samme som for 4 deltagere.

Kan jeg ændre i min pakkerejse efter købet?

Det kommer an på den tekniske rejsearrangør, som du skal kontakte med dette spørgsmål. Mange tekniske rejsearrangører har en vis fleksibilitet i forhold til tilkøb af ydelser – f.eks. transfer, ekstra bagage eller mad på destinationen, hvis det stadig er muligt.

Hvad sker der, hvis jeg kommer til at afgive forkerte oplysninger om rejsedeltagerne?

Det er dit ansvar at afgive korrekte oplysninger om rejsedeltagerne, præcis som de fremgår i deres pas. Ofte vil det være forbundet med omkostninger at foretage navneændring eller at ændre andre oplysninger hos den tekniske rejsearrangør (rejsebureauet).

Betingelserne for dette fremgår af den tekniske rejsearrangørs rejsebetingelser. Too Great To Cancel har desværre ingen indflydelse på dette, og alle omkostninger som følge af forkerte oplysninger er derfor dit ansvar.  

Hvilke rejsebetingelser gælder for rejsen?

Det er den tekniske rejsearrangørs (rejsebureauets) rejsebetingelser, der gælder for den enkelte pakkerejse. I rejsebeskrivelsen på Too Great To Cancel er der et link til de gældende rejsebetingelser for hver enkelt rejse, og ved køb af en pakkerejse vil den tekniske rejsearrangør sende disse til dig.

Skal jeg betale ændringsgebyr for at få overdraget pakkerejsen?

Prisen på pakkerejsen hos Too Great To Cancel er den endelige. Det vil sige, at Too Great To Cancel betaler ændringsgebyret for at overdrage pakkerejsen til de nye rejsedeltagere.

Hvor kommer pakkerejserne fra?

Pakkerejserne kommer fra vores samarbejdende forsikringsselskaber. Fælles for rejserne er, at den oprindelige køber er blevet forhindret i at gennemføre rejsen.

Vi hjælper forsikringsselskaberne med at finde nye rejsende til rejser, der er for gode til at gå til spilde. Det betyder også, at vi formidler pakkerejser med en lang række forskellige tekniske rejsearrangører. 

Hvilke forsikringsselskaber samarbejder I med?

Her kan du se listen af samarbejdende forsikringsselskaber

Hvordan klager jeg, hvis pakkerejsen ikke levede op til det beskrevne hos den tekniske rejsearrangør (rejsebureauet)?

Det er den tekniske rejsearrangørs rejsebetingelser, der gælder for en evt. reklamation vedrørende selve pakkerejsen. 

Hovedreglen er, at den rejsende snarest muligt skal gøre sin reklamation gældende på rejsemålet (til rejselederen eller en lokal repræsentant), for at sikre en afhjælpning på stedet. Hvis en afhjælpning ikke er mulig på rejsemålet, er det muligt at reklamere jf. den tekniske rejsearrangørs (rejsebureauets) rejsebetingelser inden for den oplyste tidsfrist. Du finder disse frister i den tekniske rejsearrangørs rejsebetingelser. Det er vigtigt at overholde disse.  

Hvis parterne ikke kan nå til enighed, er det muligt at klage til Pakkerejse-Ankenævnet. Læs mere på Ankenævnets hjemmeside 

Hvis du ønsker at reklamere over Too Great To Cancels leverance kan du benytte mailadressen kontakt@TooGreatToCancel.dk 

Hvad er oprindelig købspris baseret på?

Den noterede oprindelig købspris hos Too Great To Cancel er prisen, der er betalt for den oprindelige pakkerejse med samme indhold, som vi nu formidler rejsen med. Mange tekniske rejsearrangører bruger en dynamisk prissætning, der betyder, at rejser ofte skifter pris i forhold til udbud og efterspørgsel på et givent tidspunkt.

Den oprindelige købspris er således ikke et udtryk for den aktuelle pris hos den tekniske rejsearrangør, men hvad rejsen oprindeligt er blevet solgt for. 

Hvor lang tid er pakkerejserne til salg?

Det varierer meget. Det afgørende er, hvornår der er afrejse. Pakkerejserne bliver fjernet. når det ikke længere at muligt at overdrage dem. Har du fundet en spændende rejseoplevelse, er der derfor ingen grund til at vente for længe.

Hvorfor er pakkerejserne så billige?

Vi kan sælge pakkerejserne billigere, fordi der er kort tid til afrejse. Desuden er rammerne for rejsen faste.

Vi skal ikke bruge alle pladser på pakkerejsen – er det muligt at tilpasse?

Det er ofte muligt for Too Great To Cancel at reducere antallet af rejsedeltagere, men prisen for pakkerejsen vil fortsat være den samme. Kontakt gerne Too Great To Cancel, hvis denne situation opstår, idet alle navnefelter skal udfyldes ved bestilling, og ved færre rejsedeltagere er det
ikke muligt.

Vi ønsker flere pladser på pakkerejsen – er det muligt?

Prisen for yderligere deltagere fremgår af den tekniske rejsearrangørs (rejsebureauets) hjemmeside. Denne pris kan ofte beregnes som forskellen på prisen for det ønskede antal rejsedeltagere og prisen for pakkerejsen, som Too Great To Cancel udbyder.   

Hvad skal vi gøre, hvis vi pludselig selv bliver forhindrede i at rejse?

Kan du ikke rejse pga. sygdom eller lignende, og har du en afbestillingsforsikring, skal du kontakte det forsikringsselskab, hvor forsikringen er tegnet.